Ems galerie


Identiteit voor urbaan Duits winkelcentrum

De Ems galerie is een compleet nieuwe shoppingmall in het centrum van Rheine (D) met een grootstedelijke sfeer en uitstraling. Hier zijn ruim vijftig winkels en horecagelegenheden op twee verdiepingen gesitueerd. Door de synergie tussen het kwalitatieve interieurontwerp van designer Thomas Schaper en de grafische identiteit is een fraai totaalbelevingsconcept gerealiseerd.

Visuele identiteit
Het ontwerp van de corporate identity voor dit winkelcentrum is gebaseerd op de geografische ligging (rivier Ems), de geschiedenis (zoutkristallen, handel) en het interieurontwerp (polygonale vormen). De visuele identiteit is ook toegepast in onder meer off- en onlinemedia, signage, belettering en parkeergaragemarkering.

> opdrachtgever: Emsgalerie Rheine (D)
> in samenwerking met: Thomas Schaper (interior & experience design)
> branche: retail/vastgoed
> opdracht: concept en ontwerp visuele identiteit
> media: visuele identiteit, huisstijlrichtlijnen, diverse huisstijltoepassingen, signage, ...


grid/stramien gebaseerd op polygonale vormen:

zoutkristallen als grafische elementen:

elementen visuele identiteit ('toolkit'):


bewegwijzering:

liftruimtes, wayfinding en belettering parkeerdeck:


gevelbelettering:

schoonmaaktrolly: