Experience college

Visuele identiteit voor nieuwe, Rotterdamse vmbo

Het Experience college is een geheel nieuwe, uitdagende vmbo in Rotterdam die in augustus 2020 zal starten als samenwerking van de GKH en het Melanchthon Mathenesse. Deze vmbo richt zich op MVI - Media, Vormgeving & ICT, op PIE - Produceren, Installeren en Energie en op Z&W - Zorg & Welzijn. De focus ligt op het ontdekken, onderzoeken, experimenteren en creëren. Deze vier elementen worden in alle aspecten van het nieuwe schoolconcept zichtbaar en voelbaar waardoor het leren elke dag een belevenis is.

Visuele identiteit
De 'X' staat als visualisering van 'de beleving' centraal in de visuele identiteit voor deze opleiding. De identiteit is breed toegepast: van basis-correspondentie tot wervingsmateriaal en digitale communicatiemiddelen, van banieren tot belettering van het gebouw.

> opdrachtgever: Experience college (LMC voorgezet onderwijs & CVO)
> branche: onderwijs
> opdracht: concept en ontwerp van een visuele identiteit
> media: visuele identiteit en diverse huisstijltoepassingen (print en digitaal), wervingsmateriaal, website, belettering, ...
> fotografie: Gertjan Kooij (Beeldboot)





toepassingen visuele identiteit: